۱۳۹۸ بهمن ۱۸, جمعه

ضرب و شتم زندانیان؛ مرگ یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج

ضرب و شتم زندانیان؛ مرگ یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج


خبرگزاری هرانا – روز پنج‌شنبه ۱۷ بهمن‌ماه در پی ضرب‌وشتم زندانیان توسط ماموران گارد زندان در اندرزگاه ۶ زندان رجایی شهر کرج یک زندانی با افتادن بر زمین و ضربه به سر جان خود را از دست داد. این ضرب و شتم در پی درگیری در این بند و در حین انتقال زندانیان به هواخوری صورت گرفته است. از زمان مدیریت الله کرم عزیزی، رفتارهای خشن و نقض حقوق زندانیان در زندان رجایی شهر کرج شدت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۸، در پی ضرب و شتم زندانیان توسط گارد زندان در اندرزگاه ۶ زندان رجایی شهر کرج یک زندانی با افتادن بر زمین و ضربه به سر جان خود را از دست داد.

هویت این زندانی “محمد عامری” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع مطلع در گفت و گو با گزارشگر هرانا در این خصوص گفت: “از مدتی قبل به دستور رئیس زندان، آقای عزیزی علیرغم اطلاع او از احتمال بروز درگیری، زندانیانی که با هم اختلاف داشتند به یک بند منتقل شدند. همین امر روز گذشته منجر به درگیری و ورود گارد برای کنترل آن به درون بند ۶ شد. متاسفانه در جریان انتقال زندانیان به هواخوری با وجود سرما و برف و یخبندان، آقای عامری که اصلا ارتباطی با درگیری‌ها نداشت توسط ماموران گارد مورد ضرب و شتم قرار گرفته و با از دست دادن تعادل خود و برخورد سر با زمین جانش را از دست داد”.

این منبع مطلع در ادامه از انتقال زندانیان محبوس در انفرادی به بند ۹ این زندان، مشهور به بند امن است، خبر داد. گفته می‌شود در این بند زندانیان تمام مدت با دستبند و پابند به میله‌ای که به دیوار متصل است بسته می‌شوند و تنها یکبار در روز حق استفاده از سرویس بهداشتی را دارند. همچنین این زندانیان از دسترسی به هواخوری، ملاقات و یا تماس تلفنی محروم هستند.
طی هفته جاری، این دومین بار است که زندانیان در زندان رجایی شهر کرج توسط ماموران گارد مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند. روز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه نیز تعدادی از نیروهای گارد زندان شماری از زندانیان سنی مذهب محبوس در سالن ۱۱ اندرزگاه ۴ زندان رجایی شهر کرج را مورد ضرب و شتم قرار داده و به شکل خشونت آمیزی وسایل شخصی آنان را تخریب کرده بودند.
هرانا پیشتر در تاریخ ۲۷ دی ماه امسال در گزارشی با عنوان “گزارشی از زندان رجایی شهر کرج؛ استفاده ابزاری از سلول انفرادی برای فشار بر زندانیان” به افزایش فشار بر زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر کرج پرداخته بود. در بخشی از این گزارش آمده بود: “مسئولان زندان رجایی شهر کرج از گذشته از سلول‌های انفرادی به منظور اعمال فشار و تلاش برای شکستن اعتصاب غذا و سایر موارد مشابه بر زندانیان استفاده می‌کردند. اما به تازگی بخصوص پس از انتصاب ریاست جدید زندان از این سلول‌ها به عنوان اهرم فشاری بر زندانیان به منظور پذیرش پیشنهاد خبرچینی و گزارش‌دهی استفاده می‌شود. این فشارها در دوره مدیریت الله کرم عزیزی، رئیس جدید زندان رجایی شهر کرج افزایش چشمگیری داشته است. ضرب و شتم و آزار زندانیان، انتقال به سلول انفرادی، استفاده مداوم از دستبند و پابند در سلول‌های انفرادی و شرایط نامناسب بهداشتی از جمله این فشارها هستند”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر