۱۳۹۸ بهمن ۱۸, جمعه

مرگ دو زندانی در زندان زاهدان بر اثر عدم رسیدگی‌های پزشکی

عدم رسیدگی‌های پزشکی در زندان زاهدان منجر به مرگ ۲ زندانی شد. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام دو زندانی بیمار به نام‌های محسن بندان پناه و محمد پژان به دلیل محرومیت از درمان و عدم رسیدگی‌های پزشکی در زندان مرکزی زاهدان جان خود را از دست دادند.

روز چهارشنبه ۹ بهمن ماه۹۸ زندانی محسن بندان پناه ۳۵ ساله از بند ۳ زندان زاهدان به دلیل عدم رسیدگی پزشکی درگذشت . این زندانی که از ۵ سال پیش در زندان به‌سر می‌برد بیمار بود اما از انتقال وی به بهداری زندان و یا انتقال به بیمارستان‌های خارج از زندان جلوگیری به‌عمل می‌آمد.
همچنین پیش از این محمد پژان ۳۵ ساله از بند ۳ زندان زاهدان که ۳ سال در این زندان زندانی بود و از ناراحتی قلبی خفیف رنج می برد بارها خواسته بود که به وی اجازه رفتن به بهداری زندان جهت درمان بدهند. اما نارویی رئیس زندان و یوسفی رئیس بهداری زندان از انتقال این زندانی به بهداری ممانعت می‌کردند تا اینکه وی براثر بیماری جان باخت.
شایان ذکر است که مرگ زندانیان به دلیل تعلل و سهل انگاری مسئولان زندان مسبوق به سابقه بوده و پیش از این نیز شماری از زندانیان این زندان به دلیل عدم رسیدگی‌های پزشکی جان خود را از دست داده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر