۱۳۹۸ آبان ۱, چهارشنبه

بازداشت ۱۹ شکارچی متخلف/ محکومیت یک متخلف محیط زیست همزمان با شناسایی و صدور اخطاریه به بیش از ۲۰۰ واحد آلاینده



خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته، پرونده یک متخلف محیط زیستی در شهرری بررسی شد. بر اساس احکام صادره، این متخلف به ۶ ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شد. طی این مدت مسئولان حوزه محیط زیست در نقاط مختلف ایران از بازداشت ۱۹ شکارچی متخلف و شناسایی و صدور اخطاریه به ۲۴۱ واحد آلاینده محیط زیست خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردکان از بازداشت ۴ شکارچی غیر مجاز طی ماه جاری خبر داد.
عزیزی گفت:‌ ”ماموران یگان حفاظت این شهرستان هنگام گشت زنی در مناطق آزاد بخش عقدا یک شکارچی متخلف را دستگیر کردند که از متهم یک قبضه تفنگ ساچمه زنی کالیبر ۱۲ قاچاق کشف و ضبط شد و متهم پس از تشکیل پرونده به دادگاه معرفی شد”.
وی افزود: ”در اوایل مهر ماه سال جاری پس از دریافت گزارش‌های موثق مردمی، مأموران یگان حفاظت محیط زیست با همکاری مأموران نیروی انتظامی با کسب مجوز از دادسرای عمومی و انقلاب اردکان، از سه باب منزل مسکونی در حوزه شهرستان بازرسی کردند که در این بازرسی، تعداد سه قبضه سلاح گلوله‌زنی و ساچمه زنی، تعداد زیادی فشنگ، مهمات و آثار تخلفات شکار و صید، لاشه‌های یک رأس کل و ۱۳ قطعه کبک و تیهو کشف و ۳ شکارچی غیر مجاز بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.”.
 شهرستان اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد واقع است.

بازداشت یک شکارچی غیرمجاز در جغتای

به گزارش ایرنا، مصطفی کلاته، رئیس اداره محیط زیست جغتای گفت: “یک شکارچی غیرمجاز، دو راس قوچ وحشی را در منطقه شکار ممنوع این شهرستان شکار کرده بود که با پیگیری ماموران یگان حفاظت و گزارش دوستداران محیط زیست دستگیر شد”.
وی افزود: “این فرد سال گذشته نیز به علت شکار غیرمجاز دستگیر و به زندان محکوم شده بود که پس از رهایی بار دیگر اقدام به شکار غیر مجاز کرده است”.
از این شکارچی غیرمجاز یک اسلحه، دو عدد چاقو اره و یک دوربین کشف و ضبط شد.
شهرستان جغتای در فاصله ۳۵۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

بازداشت ۴ شکارچی غیرمجاز در صحنه 

به گزارش ایرنا، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست صحنه از بازداشت ۴ شکارچی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت : “ از این شکارچیان غیر مجاز ۱۰ قطعه کبک و ادوات شکار کشف و ضبط شد”.
وحید گودینی افزود: “برای این شکارچیان پرونده تخلف تشکیل شد و برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند”.
شهرستان صحنه در ۵۵ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

بازداشت یک شکارچی غیرمجاز در میامی

به گزارش بسیج، علی اکبر قربانلو، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شاهرود از دستگیری شکارچی پرندگان شکاری ارزشمند در پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق در شهرستان میامی خبر داد.
براساس این گزارش، مامورین پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق در حومه پناهگاه اقدام به گشت و کنترل و پاکسازی مناطق دشتی اطراف روستا‌های ری آباد و کردآباد بودند که یک نفر اهل بندر گناوه را که با دیدن مامورین فرار می‌کند بازداشت کردند.
علی اکبر قربانلو افزود: “از این متخلف یک بهله دلیجه و یک کبوتر قمری و تور و تجهیزات زنده گیری پرنده گان شکاری کشف و توقیف و متهم با هماهنگی با دادستان میامی تحویل پلیس اطلاعات و امنیت میامی گردید”.
شهرستان میامی، شرقی ترین شهرستان استان سمنان می باشد.

بازداشت ۴ شکارچی غیرمجاز در فیروزکوه

به گزارش ایرنا، فرشاد فیروزنیا، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه از بازداشت ۴ شکارچی غیرمجاز بعد از ۱۲ ساعت تعقیب نامحسوس در حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد.
وی گفت: ”از متخلفان تعداد دو قبضه سلاح برنو و تعداد ۲۱ تیر فشنگ و سایر وسایل شکار کشف و ضبط شد که یکی از این دو اسلحه نیز فاقد مجوز نگهداری و حمل سلاح بود”.
فیروزنیا افزود: ”این شکارچیان دارای سابقه تخلف شکار در شهرستان های فیروزکوه و دماوند هستند که پس از تکمیل پرونده قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند”.

بازداشت یک شکارچی غیرمجاز در طالقان

به گزارش فارس، محمد قربانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طالقان از دستگیری یک شکارچی متخلف در این شهرستان خبر داد و گفت: ”روز یک شنبه ۲۸ مهر ماه ۱۳۹۸ یگان حفاظت محیط زیست طالقان حین پایش مناطق بالا طالقان تماسی مبنی بر وجود یک شکارچی در ارتفاعات منطقه شکار ممنوع را دریافت کردند و در ساعت ۲۲ شکارچی متخلف را در ارتفاعات روستای ناریان دستگیر کردند”.
وی افزود: ”از این شکارچی غیر مجاز لاشه یک رأس کلچه سه ساله، ادوات شکار، یک عدد دوربین شکاری، یک عدد چاقو و دو عدد کیسه خواب کشف و ضبط شد و متهم به همراه ادوات کشف شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی گردید”.

بازداشت ۲ تیم شکارچی غیرمجاز در قصر شیرین

به گزارش ایرنا، پژمان فتاح پور، رئیس اداره حفاظت محیط زیست قصرشیرین از بازداشت ۲ اکیپ شکارچیان غیرمجاز در این منطقه خبر داد.
وی افزود: ”این شکارچیان متخلف در پی گشت و کنترل حوزه استحفاظی شهرستان قصرشیرین توسط یگان حفاظت محیط زیست دستگیر شدند که از آنها سه قبضه اسلحه ساچمه زنی و لاشه یک سر تشی و تعدادی فشنگ کشف و ضبط شد”.
قصرشیرین واقع در غرب استان کرمانشاه است و دارای ۲ منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز به مساحت سه هزار و ۸۰۰ هکتار، زله زرد با ۳۹ هزار هکتار و یک منطقه تیراندازی ممنوع در شعاع هفت کیلومتری نوار مرزی به مساحت ۱۷۰ هزار هکتار است.

بازداشت ۲ شکارچی غیرمجاز در گلستان

به گزارش ایرنا، محیط‌بانان اداره محیط زیست بندرترکمن و گمیشان حین گشت‌زنی و کنترل زیستگاه‌های غرب استان گلستان ۲ صیاد پرندگان شکاری را دستگیر کردند.
علی بیانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان در این خصوص گفت: ”این گروه ۲ نفره در زیستگاه های گمیشان در حال رصد و رهگیری پرندگان شکاری بودند که قبل از صید و زنده گیری پرندگان دستگیر شدند و از متخلفان دو پرنده طعمه و دو شبچه (تله مخصوص زنده گیری) و یک دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط شد”.
شهرستان های ترکمن و گمیشان در شمال غرب استان گلستان و در حاشیه دریای خزر واقع هستند.

طی ۶ ماه نخست سال جاری؛ صدور حکم حبس برای یک متخلف محیط زیست و صدور ۲۰۰ اخطاریه به واحدهای صنعتی متخلف در شهر ری

به گزارش ایرنا، زهره عبادتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری از صدور حکم حبس و جریمه نقدی برای یک متخلف محیط زیست و صدور ۲۰۰ اخطاریه طی شش ماه نخست سال جاری خبر داد.
وی گفت: ”طی بازدید کارشناسان اداره محیط زیست از یک واحد آلاینده کارواش در کهریزک به دلیل دفع غیر بهداشتی فاضلاب و آلودگی آب‌های زیرزمینی پرونده این واحد به مراجع قضایی معرفی و محکوم به پرداخت جریمه نقدی و ۶ ماه حبس تعزیری شد”.
عبادتی افزود: ”۲۰۰ واحد آلاینده منابع آب طی نیمه نخست سال‌جاری در بخش‌های مختلف جنوب پایتخت اخطاریه زیست محیطی دریافت کردند که سنگشویی‌ها، دامداری‌ها، کشتارگاه‌ها و واحدهای بازیافت پلاستیک، اصلی‌ترین واحدهای آلاینده منابع آب در جنوب پایتخت محسوب می‌شوند”.

شناسایی ۴۱ واحد آلاینده محیط زیست در سمنان 

به گزارش مهر، امیر عبدوس، مدیرکل محیط‌ زیست استان سمنان از شناسایی ۴۱ واحد آلاینده طی سه‌ ماهه دوم سال جاری خبر داد.
وی افزود: ”از این تعداد واحدهای آلاینده در استان سمنان پنج واحد کک پزی، دو مورد گچ، دو واحد کشتارگاه، ۲۶ واحد تصفیه دوم روغن و شش واحد سایر صنایع را در بردارد که توسط محیط‌ زیست استان سمنان شناسایی شده و به سازمان امور مالیاتی معرفی خواهند شد”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر