۱۳۹۸ آبان ۱, چهارشنبه

حجاب؛ یک شهروند مخالف حجاب اجباری در اراک بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – دادستان عمومی و انقلاب اراک از بازداشت یک زن به اتهام آنچه وی “کشف حجاب” و ارسال ویدیوی آن برای رسانه ها نامیده است، در این شهر خبر داد. به گفته وی، این شهروند همچنین به انتشار تصاویر فردی که تحت عنوان “امر به معروف” به وی تذکر داده بود متهم شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از رکنا، امروز یکشنبه ۱۴ مهر ماه ۱۳۹۸ قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب اراک از بازداشت یک زن خبر داد و اظهار کرد بازداشت این شهروند در پی کشف حجاب بوده است.
بر اساس این گزارش،  این شهروند در پی دخالت یک شهروند دیگر تحت عنوان امر به معروف اقدام به فیلم برداری و انتشار تصاویر وی کرده است.
این مقام قضایی در این باره مدعی شد “این خانم با هدف عادی سازی کشف حجاب در جامعه ضمن کشف حجاب در مکان‌های عمومی و اقدام به فحاشی به فردی که به او تذکر می‌داد، از این عمل خود فیلم برداری کرده و برای شبکه‌های اجتماعی ضد انقلاب می‌فرستاد تا به این طریق و با انتشار این رفتار در فضای مجازی و زدودن قبح قانون حجاب، بی حجابی را در جامعه رواج دهد”.
کارشناسان بسیاری همواره مسئله امر به معروف را دخالت در حوزه شخصی زندگی افراد و متضمن رواج بی قانونی و خشونت دانسته و نسبت به آن هشدار داده اند.
لازم به ذکر است کارگروه مشترک دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تیرماه امسال بخشنامه ای در خصوص تبلیغ حجاب و پیشگیری و برخورد با هر گونه الگوی پوشش مغایر با معیارهای جمهوری اسلامی تدوین کرده و به عنوان برنامه و راهکار به همه نهادهای قضایی، امنیتی، اجرایی و فرهنگی و آموزشی ارسال کرده بود. نسخه پیشنهادی بروز شده این بخشنامه ۲۶ صفحه ای در اختیار هرانا قرار گرفته است که چکیده ای از آن پیشتر در گزارشی منتشر شده بود. متن کامل بخشنامه را نیز می توانید در همان گزارش به صورت پی دی اف دریافت کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر