۱۳۹۸ آبان ۱, چهارشنبه

اسیدپاشی به یک زوج در خمام



خبرگزاری هرانا – علی رمضانی، فرمانده انتظامی رشت از اقدام به اسیدپاشی به یک زوج در بلوار معلم شهر خمام از توابع شهرستان رشت طی هفته گذشته خبر داد و گفت “زن اسیدپاش دستگیر شده و بازجویی ها در خصوص انگیزه وی ادامه دارد”. گفته می‌شود که مرد از ناحیه سینه و شکم و همسرش از ناحیه شکم دچار سوختگی شده و به بیمارستان سوانح سوختگی رشت منتقل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، روز پنج شنبه ۱۸ مهرماه ۱۳۹۸، علی رمضانی، فرمانده انتظامی شهرستان رشت از اقدام به اسیدپاشی زنی ۴۱ ساله به یک زوج در شهر خمام از توابع رشت خبر داد.
علی رمضانی گفت: “زنی ۴۱ ساله روی یک زن و شوهر که داخل یک خودروی سمند نشسته بودند در بلوار معلم شهر خمام از توابع شهرستان رشت اسید پاشید.  مرد از ناحیه سینه و شکم و همسرش از ناحیه شکم دچار سوختگی شد که به بیمارستان سوانح سوختگی ولایت رشت منتقل شدند. خوشبختانه به فرزند این زوج خمامی که سرنشین عقب خودرو بود آسیبی نرسید.”
زن اسیدپاش دستگیر شده است و علی رمضانی در این مورد افزود: “بازجویی ها در خصوص انگیزه وی ادامه دارد.”
اسید، یکی از معدود محصولاتی است که بازار خرید و فروش آن در کشور هرگز از رونق نیفتاده است. علاوه بر سهولت دسترسی و تهیه اسید در بازارهای ایران، نبود قوانین پیشگیرانه کافی نیز بر تداوم جرمی تحت عنوان “اسیدپاشی” موید شده است.
هرچند در سال ۱۳۳۷قانونی با موضوع مجازات بزه اسیدپاشی تصویب شده است و علاوه بر آن از عمومات قانون مجازات اسلامی هم می توان در جرم انگاری این عمل غیر انسانی بهره گرفت، اما شواهد و قراین حکایت از ناکارآمدی قوانین موجود در پیشگیری از آن دارد.
اواخر اردیبهشت ماه امسال پنج ماده از ۷ ماده طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان در جلسه علنی مجلس مورد موافقت نمایندگان قرار گرفته است. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۸، ماده های ۳، ۴ و ۵ طرح تشدید مجازات اسید پاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن را بررسی و در نهایت تصویب کردند. یک روز پیش از آن نیز ۲ ماده دیگر از این طرح به تائید نمایندگان مجلس رسیده بود.
لازم به ذکر است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از آن در ادامه بررسی این طرح مصوبه ای مقرر کردند که بر اساس آن برای “اسیدپاشی با قصد ایجاد ناامنی” مجازات اعدام در نظر گرفته خواهد شد. از طرفی با پیشنهاد طیبه سیاوشی مبنی بر محدود کردن دسترسی آسان به خرید و فروش اسید مخالفت کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر