۱۳۹۸ بهمن ۱۴, دوشنبه

به قتل رساندن یک زندانی بر اثر ضربات باتوم نیروی گارد ویژه زندان رجایی شهر کرج

به قتل رساندن یک زندانی بر اثر ضربات باتوم نیروی گارد ویژه زندان رجایی شهر کرج
روز شنبه ۱۲ بهمن، یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج همزمان با یورش گارد ویژه و بر اثر ضربات باتوم نیروی گارد جان خود را از دست داد.
روز شنبه پس از هجوم گارد ویژه زندان رجایی شهر به بند شش این زندان، زندانیان مورد ضرب و شتم و ضربات وحشیانه باتوم و سایز ابزار سرکوب قرار گرفته و پس از آن زندانیان را در هوای برفی و سرد زمستانی به هواخوری زندان منتقل می‌کنند.

در پی حمله نیروهای گارد به زندانیان، یک زندانی به نام محمد عامری که مورد ضربات شدید باتوم قرار گرفته بود به زمین می‌خورد و جمجمه و مغز او دچار آسیب پ خونریزی می‌شود، اما علی‌رغم صدمه این زندانی اما ضربات باتوم گارد همچنان بر پیکر نیمه‌جان محمد فرود می‌آمد و در نهایت جان خود را در مقابل بی‌توجهی و چشم‌پوشی مقامات زندان در سرمای شدید از دست داد.
پس از جان‌باختن محمد عامری، زندانیان بند شش دست به اعتراضات گسترده در درون زندان زدند.
این حمله در حالی صورت گرفت که از چند هفته پیش تاکنون، نیروهای گارد ویژه زندان رجایی شهر در ساعتهای خاموشی به طور ناگهانی به بندهای مختلف زندان مانند بند یک، سه، پنج و شش یورش بده و بطرز وحشت‌آوری زندانیان را از خواب بیدار کرده و مورد توهین و ضرب و شتم قرار می‌دهند. در مقابل اگر هر زندانی که نسبت به آن اعتراض کند با دست و پای بسته و ضرب و شتم به سلول انفرادی منتقل می‌شود. و نهایتا زندانی را با جراحتهایش در سلول انفرادی به حال خویش رها می‌کنند.

گفته می‌شود حمله روز شنبه ۱۲ بهمن که توسط گارد ویژه صورت گرفت به فرمان الله‌کرم عزیزی، رئیس زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) بوده است.
الله‌کرم عزیزی حتی پیش از به عهده گرفتن ریاست زندان رجایی شهر در بین زندانیان، به اتهاماتی مانند قتل، شکنجه و نقض عضو زندانیان در زندانهای داراب و کازرون در استان فارس شناخته شده می‌باشد.
وی به دستور رئیس قوه قضاییه، ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس زندان رجایی شهر (گوهردشت کرج) منصوب شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر