۱۳۹۸ بهمن ۳۰, چهارشنبه

کشته و زخمی‌شدن سه کولبر در ارتفاعات مرزی نوسود، مریوان و سردشت


ماف نیوز: یک کولبر زخمی‌شده که دو روز پیش در میان گروهی از کولبران در ارتفاعات نوسود هدف شلیک نیروهای سپاه پاسداران قرار گرفته و زخمی شده بود، در بیمارستان جان خود را از دست داد. همزمان یک کولبر در ارتفاعات شهرستانهای مرزی مریوان و سردشت به همین شیوه زخمی شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز دوشنبه ۲۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، یک کولبر به نام “شاهد اداک” از اهالی روستای “ژیوار” از توابع اورامان به دلیل شدت جراحات وارده ناشی از اصابت گلوله جان خود را از دست داد.
تلگرام ماف نیوز
او روز یکشنبه ۲۷ بهمن به همراه گروهی از کولبران در مرز نوسود مورد تیراندازی این نیروها قرار گرفته و زخمی شده بود. در حادثه‌ی مذکور به غیر از شاهد اداک، هفت کولبر دیگر زخمی شده بودند و یک کولبر هم جان خود را از دست داده بود.
در خبری دیگر روز یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه، یک کولبر به نام “کامران قادری” از اهالی روستای “سردوش” از توابع مریوان در جریان شلیک نیروهای همین ارگان نظامی در نزدیکی روستای مرزی دوله‌بی زخمی شده و جهت رسیدگی پزشکی به مراکز درمانی مریوان منتقل شده بود.
همزمان طی روزهای گذشته گروهی از کولبران در مناطق مرزی شهرستان سردشت هدف شلیک مستقیم این نیروها قرار گرفتند که در جریان آن یک کولبر به نام “عبدالواحد کریم‌پور” ۲۴ ساله فرزند محمدامین به شدت زخمی شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر