۱۳۹۸ آبان ۱, چهارشنبه

بازداشت دست‌کم ۴ شهروند بهایی در شیراز و دماوند با یورش نیروهای امنیتی به منازل آنها

۴ شهروند بهایی ساکن شیراز و دماوند توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شدند. به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان – نه به اعدام صبح روز دوشنبه ۲۹ مهرماه ۹۸ سه تن از شهروندان بهایی در شیراز در پی یورش ماموران اداره اطلاعات این شهرستان به منازل آنها بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

ماموران اداره اطلاعات همزمان، منازل این شهروندان بهایی به نام‌های فرزان معصومی، کیانا شعاعی و سروش آبادی را تفتیش کرده و بخشی از لوازم شخصی آنها از جمله کامیپوتر،لپ تاپ و تلفن همراه را با خود بردند.
همچنین گزارش شده است که در همین روز یک شهروند بهایی ساکن گیلاوند از توابع شهرستان دماوند به نام میترا فرصتی‌پور از سوی ماموران وزات اطلاعات در منزل شخصی خود بازداشت شده است.
ماموران اطلاعات در زمان بازداشت این شهروند بهایی منزل وی را نیز تفتیش کرده و اقدام به ضبط بخشی از وسایل شخصی از جمله تلفن همراه، لپ تاپ و دوربین عکاسی وی کرده اند.
گفته می‌شود خانم فرصتی پور به اتهام «تبلیغ علیه نظام» توسط ماموزان وزارت اطلاعات بازداشت به سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.
گیلاوند از توابع شهرستان دماوند بوده و در مسیر جاده تهران فیروزکوه قرار دارد.

پیروان سایر ادیان

بر اساس قوانین بین المللی انتخاب دین و آیین برای آحاد مردم در سراسر جهان آزاد شناخته شده است. آزادی ادیان حق ذاتی هر فرد است که در اعلامیه جهانی حقوق بشر گرامی داشته شده‌است.
آزادی ادیان عبارت است از آزادی یک فرد یا گروه برای ابراز کردن، عمل، رعایت و پرستش دین و باورهای خود در خلوت یا در سطح اجتماع. همچنین این آزادی شامل قدرت تغییر دین خود یا اختیار داشتن در پیروی نکردن هیچ آیینی نیز می‌گردد.
اما این حق در حاکمیت دیکتاتوری دینی در ایران، برای مردم نادیده گرفته شده و روزانه تعدادی از معتقدان به باورهای دینی مختلف در ایران دستگیر و محکوم به زندان می شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر