۱۳۹۸ مهر ۲۰, شنبه

اجرای حکم اعدام یک زندانی در زندان بندرعباس

خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز حکم یک زندانی که پیشتر از بابت اتهام “تجاوز به عنف” به اعدام محکوم شده بود در زندان بندرعباس اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از فارس، امروز شنبه ۲۰ مهرماه ۹۸، یک زندانی در زندان بندرعباس اعدام شد.
رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان، علی صالحی صبح امروز، در جمع خبرنگاران اظهار داشت : یک متهم به “تجاوز به عنف” صبح امروز در زندان مرکزی بندرعباس به دار آویخته شد.
وی در خصوص جزئیات این پرونده افزود: مهرماه ۱۳۹۳ خانمی با ادعای تجاوز به عنف اقدام به طرح شکایت کرد که در این خصوص متهم در زمان کوتاهی دستگیر و پرونده‌ای در دادگاه کیفری استان هرمزگان تشکیل شد. پس از طی مراحل دادرسی، اثبات جرم و صدور حکم اعدام متهم ( الف –س )، این حکم در شعبه بیستم دیوان عالی کشور تأیید و صبح امروز در زندان مرکزی بندرعباس به مرحله اجرا گذاشته شد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در گزارش سالانه ۱۳۹۸ در دوره یکساله (۱۰ اکتبر ۲۰۱۸ تا ۸ اکتبر ۲۰۱۹) دست‌کم ۲۴۲ شهروند اعدام شدند و ۱۳۴ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۵ کودک-مجرم اشاره کرد و همین‌طور به محل اجرای ۱۶ حکم اعدام که در ملآعام بوده است.

بنا بر همین گزارش بیش از ۷۲ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر