۱۳۹۸ آبان ۱, چهارشنبه

مرگ و مصدومیت ۱۲ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار/ مرگ ۱۳ کارگر در استان کردستان طی پنج ماه نخست سال

خبرگزاری هرانا – طی روزهای گذشته، در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار، ۱۲ کارگر طی ۳ حادثه جداگانه در شهرهای خدابنده، تهران و بوکان دچار حادثه شدند. در این حوادث ۱۰ کارگر مصدوم شدند و ۲ کارگر دیگر جان خود را از دست دادند. همچنین طی ۵ ماه نخست سال جاری ۱۳ کارگر در استان کردستان در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط کار جان خود را از دست داده اند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، حمید میرزایی، فرماندار شهرستان خدابنده از مصدومیت ۹ کارگر در اثر انفجار کپسول گاز در این شهرستان خبر داد.
وی افزود: انفجار کپسول گاز به هنگام پخت صبحانه موجب سوختگی کارگران فصلی روستای «شیخ‌آلو» شد که از تعداد ۹ مصدوم این حادثه ۷ نفر خانم و ۲ نفر آقا بوده است.
وی با اشاره به اینکه سه نفر از مصدومان حادثه با بالگرد اورژانس به زنجان اعزام شدند، تصریح کرد: از این تعداد دو نفر خانم و یک پسر بچه پنج ساله بود و ۶ نفر از مصدومان نیز برای درمان به بیمارستان امیرالمومنین شهرستان خدابنده اعزام شدند.

مرگ و مصدومیت ۲ کارگر در تهران

به گزارش رکنا، ۲ کارگر در اثر انفجار سیلندر گاز و آتش سوزی در یک کارگاه تولید کننده اسپری‌های تمیزکننده لاستیک و داشبورد خودرو در جاده خاوران کشته و زخمی شدند.
جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: اطلاعات اولیه حاکی از این بود که دو کارگر در این کارگاه حضور دارند. در لحظات اولیه حضور آتش‌نشانان موفق شدند یکی از کارگران را در شرایطی که دچار مصدومیت شده بود از کارگاه خارج کنند و همزمان مشغول خاموش کردن آتش‌ شده و به جستجو برای پیدا کردن نفرات دیگر در این کارگاه پرداختند و پس از اندک زمانی یک کارگر دیگر را از کارگاه خارج کردند که به تایید عوامل اورژانس این فرد در لحظات اولیه بر اثر انفجار و شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده بود.
وی تصریح کرد: محل حادثه یک کارگاه در بخش زیر‌زمین به وسعت ۸۰ متر بود و تنها یک مسیر برای ورود و خروج داشت.

مرگ یک راننده لودر در بوکان 

به گزارش ایلنا، طی روز گذشته دوشنبه ۲۹ مهر ماه ۱۳۹۸ یک راننده لودر که در حال اجرای عملیات راهسازی در محور جاده سقز به بوکان بود، به پایین سقوط کرد و جان خود را از دست داد.
ماموران انتظامی پس از حضور در محل، پیکر این راننده لودر را که از اهالی شهر میاندوآب است، به عوامل پزشکی قانونی تحویل دادند.

مرگ ۱۳ کارگر در کردستان طی ۵ ماه نخست سال جاری

به گزارش ایلنا، سازمان پزشکی قانونی استان کردستان اعلام کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری ۱۳ نفر بر اثر حوادث کار در استان کردستان جان خود را از دست داده‌اند.
بر اساس این گزارش، از این تعداد ۱۲ نفر مرد و یک نفر زن بوده است و این در حالی است که کل فوت شدگان حوادث کار مدت مشابه سال قبل ۶ نفر و همگی مرد بوده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر