۱۳۹۸ آبان ۱, چهارشنبه

تعدادی از شهروندان اهوازی با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند

 

خبرگزاری هرانا – روز جاری، برخی از شهروندان اهوازی که در پی حمله مسلحانه سال گذشته به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند. محمد مومنی تیماس و آمنه ظاهری ساری از جمله این شهروندان هستند. محمد مومنی در مهرماه ۹۷ و آمنه ظاهری ساری در آبان ماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد مومنی تیماس و آمنه ظاهری ساری، شهروندان عرب اهوازی روز جاری با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

گفته می شود علاوه بر محمد مومنی تیماس و آمنه ظاهری ساری تعدادی دیگر از این شهروندان نیز با تودیع قرار وثیقه آزاد شده اند؛ با این حال تاکنون هویت سایر آزاد شدگان احراز نشده است.

محمد مومنی تیماس، ۵۹ ساله و از اهالی اهواز در مهرماه سال ۹۷ در پی مراجعه به دادگاه انقلاب اهواز جهت پیگیری وضعیت فرزندان خود که پیشتر بازداشت شده بودند، به دلیل درگیری لفظی با قاضی دادگاه بازداشت شده بود.
از سوی دیگر آمنه ظاهری ساری، ۲۰ ساله و دانشجوی رشته حسابداری در تاریخ ۱۵ آبان ماه ۹۷ توسط مامورین اطلاعات سپاه اهواز بازداشت شده بود. وی در تیرماه سال جاری توسط ماموران زندان سپیدار اهواز مورد بدرفتاری و ضرب و شتم قرار گرفته و دست وی از ناحیه بازو آسیب دیده بود.
لازم به یادآوری است پس از حمله مسلحانه به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز تعداد پرشماری از شهروندان عرب در استان خوزستان بازداشت شدند. هرانا پیش‌تر طی پنج گزارش به ترتیب هویت ۱۰، ۱۹، ۱۷ ، ۱۳۳ و ۱۰ نفر از افرادی که پس از این جریان بازداشت شده بودند را احراز کرده است. بازداشت این شهروندان نیز بر اساس این لیست ها پیش تر توسط هرانا اطلاع رسانی شده بو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر