۱۳۹۸ آبان ۱, چهارشنبه

پس از ضرب و شتم مردم معترض؛ زباله ها در منطقه چهاردانگه ساری تخلیه شد


خبرگزاری هرانا – تجمع اهالی چهاردانگه ساری برای جلوگیری از انتقال زباله به این منطقه با ورود نیروهای انتظامی به خشونت کشیده شد و اولین سری زباله ها در میان اعتراضات در این منطقه تخلیه شد. گفته می شود تعدادی از مردم معترض مورد ضرب و شتم قرار گرفته و برخی نیز بازداشت شده اند. به گفته منابع محلی، مامورین برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرده و تعدادی را نیز بازداشت کرده اند. زباله شهرستان ساری قرار بود به مدت ۶ ماه در منطقه گوی‌ چاله چهاردانگه دپو شود که علیرغم گذشت ۱۴ سال کماکان زباله ها به این منطقه منتقل می شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روز گذشته و امروز، تجمع مردم روستاهای منطقه چهاردانگه ساری جهت ممانعت از انتقال زباله شهرستان ساری به این منطقه با ورود نیروی انتظامی به خشونت کشیده شده، علیرغم اعتراضات زباله  های شهری در این منطقه تخلیه شد.

بک شاهد حاضر در محل در این خصوص به گزاشگر هرانا گفت: “طی روز گذشته و امروز درگیری بین مردم چهاردانگه و ماموران نیروی انتظامی ادامه دارد، زنان بسیاری بر اثر ضرب و شتم مامورین نیروی انتظامی مجروح و یا بیهوش شدند، نیروهای انتظامی با استفاده از گاز اشک آور سعی در متفرق کردن مردم معترض داشتند. تعدادی نیز در پی این درگیری توسط نیروی انتظامی بازداشت شده اند”.

به گفته این منبع مطلع “در پی ممانعت مردم از ورود زباله شهرستان ساری به این منطقه طی هفته های اخیر و پس از صدور مجوز شورای تامین استان و دستور دادستان، نیروهای انتظامی به سمت چهاردانگه منتقل شده و به صورت خشونت آمیز اقدام به بازداشت بسیاری از مردم معترض و ضرب و شتم آنان کردند. در این میان هیچ مامور زنی در بین مامورین وجود نداشت و تعدادی از زنان معترض نیز همراه با ضرب و شتم بازداشت شدند”.

نهایتا روز جاری پس از هفته ها ممانعت مردم از ورود زباله و تخلیه آن در منطقه چهاردانگه، اولین سری زباله ها مجددا در این منطقه تخلیه شد.

در این میان خبرگزاری فارس نیز روز گذشته بروز درگیری بین مردم و نیروی انتظامی را تائید کرده است.
لازم به ذکر است زباله شهرستان ساری قرار بود به مدت ۶ ماه در منطقه گوی‌چاله تا تعیین تکلیف نهایی دپو شود که اکنون به ۱۴ سال رسیده و مردم نسبت به شرایط حمل و تخلیه زباله معترض شده و طی هفته های اخیر مانع از انتقال زباله به این منطقه شده اند.
علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری در جمع خبرنگاران در ارتباط با وضعیت انتقال زباله‌های ساری در منطقه چهاردانگه چندی پیش اظهار کرده بود: بر اساس برنامه قرار بود که زباله‌های ساری طی ۱۴ سال گذشته به صورت موقت و تنها ۶ ماه به این منطقه منتقل شود اما سال به سال عملیات انتقال زباله تمدید شده و به وضعیت فعلی رسیده است.
وی با اعلام اینکه انتقال زباله‌های ساری مشکلات جدی برای مردم و محیط زیست منطقه ایجاد کرده است، تصریح کرد: اعتراضات مردم چهاردانگه در ارتباط با انتقال زباله به حق بوده، صبرشان لبریز شده و درخواست عدم انتقال زباله این منطقه معقول است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر