۱۳۹۸ آبان ۱, چهارشنبه

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی دو معلم در زندان شیبان اهواز

خبرگزاری هرانا – دو معلم اهوازی به نام های ناجی سواری و ماهر دسومی علیرغم گذشت نزدیک به ۵ ماه از زمان بازداشت، کماکان در زندان شیبان اهواز در بلاتکلیفی به سر می برند. این شهروندان در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه به همراه یک معلم دیگر به نام علی عبیداوی بازداشت و اوایل مردادماه به زندان شیبان اهواز منتقل شدند. علی عبیداوی پیشتر با تودیع قرار وثیقه آزاد شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ناجی سواری و ماهر دسومی، دو معلم اهوازی کماکان در زندان شیبان اهواز و در بلاتکلیفی به سر می برند.

گفته می شود ماهر دسومی بدون رعایت اصل تفکیک جرائم همچنان در بند زندانیان جراپم عمومی این زندان به سر می برد و علیرغم درخواست های مکرر تاکنون با انتقال وی به محل نگهداری زندانیان سیاسی موافقت نشده است.

لازم به یادآوری است روز دوشنبه ۹ اردیبهشت ۹۸، ناجی سواری، ۳۸ ساله، متاهل و دارای ۳ فرزند و معلم مدرسه طالقانی فرهنگشهر و از اهالی شهرک برق اهواز، ماهر دسومی، ۳۰ ساله، متاهل و دارای ۱ فرزند، معلم در مدرسه غیرانتفاعی منطقه شیبان و از اهالی کوی پاستوریزه اهواز، علی عبیداوی، ۳۶ ساله، متاهل و دارای ۳ فرزند، معلم مدرسه قدس حمیدیه و از اهالی کوی علوی اهواز توسط مامورین اداره اطلاعات بازداشت شده بودند.
این سه معلم از اعضای امدادگران مردمی مناطق سیل زده نیز بوده‌اند و بازداشت آنان در مدارس محل تدریس خود و بدون ارائه حکم قضایی صورت گرفته بود.
این شهروندان اوایل مردادماه سال جاری از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به زندان شیبان این شهر منتقل شده و علی عبیداوی ماه گذشته با تودیع قرار وثیقه از این زندان آزاد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر