۱۳۹۸ آبان ۱, چهارشنبه

بازداشت بیش از هزار شکارچی متخلف همزمان با محکومیت ۴ تن دیگر/ پلمب ۳ واحد آلاینده در شهرری

خبرگزاری هرانا – طی دو هفته گذشته، پرونده ۴ متخلف محیط زیستی در شهرهای نطنز، شهریار، بهبهان و تالش بررسی شد. بر اساس احکام صادره، این متخلفان مجموعا به ۴۳ ماه حبس تعزیری و پرداخت ۶۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند. طی این مدت مسئولان حوزه محیط زیست در نقاط مختلف ایران از بازداشت ۹۱ شکارچی متخلف خبر دادند. همچنین طی نیمه نخست سال جاری در استان خراسان رضوی، ۴۵۴ شکارچی متخلف و در استان لرستان ۵۴۶ شکارچی غبرمجاز دیگر  دستگیر و سه واحد آلاینده ریخته گری سرب در شهرستان ری نیز پلمب شدند. بنابر خبری دیگر برای ۶۷ واحد صنعتی آلاینده در کاشان  اخطاریه پلمب صادر شد. گفتنی است رئیس اداره حفاظت محیط زیست مشگین‌شهر از کشته شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، یوسف محمدی، رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست مشگین‌شهر از کشته شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در این شهرستان خبر داد.
 محمدی با اعلام این خبر گفت: “به دنبال گزارش‌های مردمی در زمینه کشته شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در نواحی روستای “قلچقلو” از توابع شهرستان مشگین‌شهر، گروهی از یگان اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل به محل اعزام شدند. پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد، خرس با اسلحه شکاری مورد هدف قرار گرفته و کشته شده‌ است”.
وی با اشاره به اینکه تحقیقات برای شناسایی عامل و یا عوامل شکار این حیوان توسط یگان حفاظت اداره کل و حفاظت محیط‌زیست شهرستان مشگین شهر ادامه دارد، افزود: “پرونده مقدماتی برای مظنونین احتمالی این حادثه با همکاری نیروی انتظامی منطقه تشکیل و به مقامات قضایی ارسال شد.
دامنه‌های سبلان زیستگاه اصلی خرس قهوه‌ای در استان اردبیل است”.
مشگین‌شهر در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
بازداشت یک شکارچی غیر مجاز کبک در شهرستان فیروزکوه
 به گزارش خبرگزاری مهر، فرشاد فیروزنیا، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه، از دستگیری متخلف شکار غیر مجاز کبک در این شهرستان خبر داد.
 فیروزنیا با اعلام این خبر گفت: “ماموران یگان حفاظت شهرستان فیروزکوه حین گشت و کنترل منطقه آزاد شکارگاه شن دره، به یک نفرشکارچی غیر مجاز برخورد  و نسبت به دستگیری وی اقدام کردند”.
وی با بیان اینکه از متخلف تعداد چهار قطعه لاشه کبک، یک قبضه سلاح کمرشکن و تعداد پنج تیر فشنگ ساچمه زنی کشف و ضبط شد، افزود: “این شکارچی  پس از پرداخت مبلغ هشت میلیون ریال ضرر و زیان وارده به محیط زیست و تکمیل پرونده به مرجع قضایی شهرستان معرفی شد”.
بازداشت یک صیاد غیرمجاز در بیله‌سوار
به گزارش ایرنا، ماموران یگان حفاظت محیط‌ زیست بیله‌سوار مغان هنگام گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز یک صیاد غیرمجاز ماهی را دستگیر کردند.
بهنام برزگر، رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بیله‌سوار مغان گفت: “این صیاد برخلاف قوانین و مقررات و بدون اخذ پروانه صید ماهی، اقدام به صید غیرمجاز یک قطعه ماهی حمایت شده از نوع زردپر و هفت قطعه ماهی کپور کرده بود. از فرد متخلف یک دستگاه لنسر ماهیگیری کشف و ضبط شد و متخلف با تشکیل پروند برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد”.
وی افزود: “همچنین در ماموریت دیگری  هنگام گشت و کنترل و پایش شبانه، ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان بیله‌سوار، ۲ رشته تور دامی بطول ۱۰۰ متر را از منابع آبی شهرستان بیله‌سوار جمع آوری و معدوم کردند”.
شهرستان بیله‌سوار در شمال اردبیل وافع شده است.
بازداشت یک شکارچی متخلف در بوئین زهرا
به گزارش خبرنگار ایلنا، رامین رمضانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوئین زهرا گفت: “ماموران اجرایی این اداره در حین گشت و کنترل حوزه استحفاظی، یک شکارچی متخلف را که یک قبضه سلاح ساچمه زنی تک لول قاچاق به همراه داشت، قبل از شکار دستگیر کردند”.
رمضانی افزود: “پرونده متخلف برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است”.
بازداشت یک شکارچی غیر مجاز در شهرستان میانه
به گزارش ایسنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان میانه از دستگیری شکارچی غیر مجاز کبک و روباه در این شهرستان خبر داد.
امیر علی حیدرزاده با اعلام این خبر گفت: “ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در حین عملیات گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده بزقوش یک شکارچی غیر مجاز را دستگیر کردند”.
وی افزود: “از این شکارچی غیر مجاز لاشه چهار قطعه کبک و دو عدد دم روباه و یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی کشف شد و پرونده متخلف پس از تکمیل به مراجع قضایی ارسال و ۲۴ میلیون ریال از بابت ضرر و زیان به محیط زیست اخذ و به حساب خزانه واریز شد”.
بازداشت یک شکارچی متخلف در منطقه زرچشمه شهرضا
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، باقر یعقوبی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهرضا با اعلام این خبر گفت: “از این متخلف شکار و صید لاشه سه قطعه کبک وحشی و خرگوشی شکار شده به همراه یک قبضه اسلحه تک لول کشف شد”.
منطقه شکارممنوع زر چشمه با حدود ۵۶هزار هکتار در جنوب غرب شهرستان شهرضا، در مجاورت روستای “هونجان” استان اصفهان واقع است. گونه های جانوری شاخص این منطقه  قوچ، میش، کل، بز، خرس، گراز، کبک، تیهو، کبک دری، باقرقره، کبوتر وحشی، پرندگان مهاجر، هوبره و انواع آبزی است.
بازداشت یک شکارچی غیرمجاز کبک در استان کرمانشاه
به گزارش ایرنا، آزاد شیخ ویسی، سرپرست یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: “شکارچی متخلفی که در ارتفاعات پناهگاه حیات وحش بیستون اقدام به شکار کبک می‌کرد، توسط مأمورین یگان حفاظت منطقه دستگیر شد”.
وی افزود: “مأموران یگان حفاظت محیط زیست پناهگاه حیات وحش بیستون در حین گشت و کنترل ارتفاعات منطقه با یک شکارچی متخلف مواجه شدند که موفق به کشف یک قطعه کبک و ۹ عدد فشنگ ساچمه زنی و سه رشته دام زنده‌گیری از وی شدند. پس از تشکیل پرونده متخلف و تعیین ضرر و زیان وارده به محیط زیست، شکارچی متخلف برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شد”.
بازداشت یک صیاد غیرمجاز در اردبیل
به گزارش ایرنا، یک صیاد که اقدام به صید غیرمجاز ماهی با استفاده از جریان برق می‌کرد، در سد یامچی اردبیل دستگیر شد.
محمد مجرد، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست اردبیل با اعلام این خبر گفت: “ماموران یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان اردبیل هنگام گشت و کنترل در سطح حوزه استحفاظی این صیاد را در حاشیه رودخانه منتهی به سد یامچی که با استفاده از وسایل ممنوعه در حال صید غیرمجاز ماهی بود، دستگیر کردند”.
وی ادامه داد: “از این متخلف یک دستگاه موتور، سه رشته تور ماهیگیری و ۵۰ قطعه ماهی کشف و ضبط و پرونده متخلف پس از تنظیم صورتجلسه به مراجع قضایی ارسال شد”.
او با اشاره به آسیب‌های استفاده از وسایل الکتریکی به اکوسیستم‌های آبی افزود: “یگان حفاظت محیط‌زیست استان با این گونه جرایم برخورد قاطع و بدون اغماض خواهد داشت”.
بازداشت یک شکارچی غیرمجاز پلنگ در خراسان شمالی
به گزارش ایسنا، حسن پهلوان، مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی از دستگیری یک شکارچی پلنگ در این استان خبر داد.
وی با اشاره به اینکه این شکارچی طی ماه گذشته اقدام به شکار یک قلاده پلنگ کرده بود، گفت: “جریمه شکار هر قلاده پلنگ طبق قانون ۸۰ میلیون تومان است که این شکارچی باید آن را به غیر از هزینه های ضرر و زیان وارد کرده، پرداخت کند. فروش پوست این حیوان، هدف اصلی شکار این قلاده پلنگ بوده است”.
وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی زیستگاه بسیار مناسبی برای پلنگ است و در بیشتر نقاط استان، این گونه حیوانی مشاهده می شود، افزود: “سن پلنگ مذکور یک سال و نیم بوده است که در منطقه حفاظت شده قورخود در شهرستان مانه و سملقان شکار شده بود”.
بازداشت یک شکارچی متخلف در خلخال
به گزارش ایرنا، ماموران اجرایی پاسگاه محیط‌بانی “برندق” در شهرستان خلخال راننده کامیونی را هنگام شکار در منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال دستگیر کردند.
مهدی کسایی، سرپرست اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان خلخال با اعلام این خبر  گفت: “بر اساس گزارش‌های رسیده از دوستداران محیط‌ زیست در خصوص اقدام به شکار غیرمجاز توسط راننده کامیون کمپرسی هنگام رانندگی، ماموران اجرایی پاسگاه محیط‌بانی “برندق” بصورت نامحسوس وارد عمل شده و فرد خاطی را دستگیر کردند.
کسایی افزود: “از این شکارچی یک قبضه اسلحه شکاری ، پنج عدد فشنگ ساچمه‌زنی، لاشه قطعه کبک و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد و شکارچی متخلف پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی تحویل داده شد”.
منطقه حفاظت شده آق‌داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در جنوب اردبیل و در شهرستان خلخال واقع است.
بازداشت یک صیاد متخلف در دریاچه سد کارون چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری مهر، در پی گشت و کنترل مأموران یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان اردل و دریاچه سد کارون استان چهارمحال و بختیاری، یک متخلف صید غیرمجاز در این منطقه شناسایی و دستگیر شد”.
از این صیاد متخلف ۳۵ قطعه ماهی کپور کشف و ضبط شد و پرونده این متخلف برای طی مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
بازداشت ۲ شکارچی متخلف در بوشهر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر