۱۳۹۸ خرداد ۲۷, دوشنبه

انتقال دو زندانی سیاسی به اوین پس از قتل علیرضا شیرمحمدعلی

خبرگزاری هرانا – در پی قتل علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی در زندان تهران بزرگ، دو تن از زندانیان سیاسی دیگر محبوس در این زندان به زندان اوین منتقل شدند. محمدهادی عرفانیان، وکیل دادگستری، از برزان محمدی، هم بندی علیرضا شیرمحمدعلی به عنوان یکی از این افراد نام برده است.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، امروز یکشنبه ۲۶ خردادماه ۱۳۹۸، محمدهادی عرفانیان، وکیل دادگستری خبر داد که برزان محمدی، هم‌بندی علیرضا شیرمحمدعلی که به‌تازگی در زندان فشافویه به قتل رسیده، به زندان اوین منتقل شد.
عرفانیان با اعلام این خبر افزود: طبق صحبتی که با مادر علیرضا شیرمحمدعلی داشتم، خوشبختانه برزان محمدی و شخص
دیگری که اسمش الان در خاطرم نیست، بعد از اتفاقی که برای شیرمحمدعلی افتاده به اوین منتقل شدند.
لازم به ذکر است برزان محمدی در جریان اعتراضات سراسری مردادماه ۹۶ به دلیل فعالیت در فضای مجازی بازداشت شد. این شهروند ۴۱ ساله و اهل سروآباد کردستان در دادگاه بدوی از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. جلسه دادگاه تجدیدنظر برزان محمدی در تاریخ ۶ اسفندماه سال ۹۷ برگزار شد و در نتیجه آن به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
برزان محمدی از تاریخ ۲۳ اسفندماه ۹۷ در اعتراض به شرایط نامناسب نگهداری در این زندان و مخالفت با طرح درخواست انتقال به زندان اوین، به همراه علیرضا شیرمحمدعلی، دیگر زندانی محبوس در این اندرزگاه دست به اعتصاب غذا زده بودند. اعتصاب غذای این زندانی سیاسی بیشتر از دو ماه طول کشید.

لازم به ذکر است شب دوشنبه ۲۰ خردادماه ۹۸، علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ توسط دو زندانی محکوم از بابت جرائم مربوط به قتل و مواد مخدر به قتل رسید و روز چهارشنبه ۲۲ خردادماه، پیکر وی بدون اعلام عمومی قبلی در قطعه ۳۲۴ بهشت زهرا تهران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

علیرضا شیرمحمدعلی ۲۱ ساله و  اهل محله نازی آباد تهران در تاریخ ۲۴ تیرماه ۹۷ به دلیل فعالیت در فضای مجازی بازداشت شده‌ و از بابت اتهامات “توهین به مقدسات”، “توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی”، “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر