۱۳۹۷ فروردین ۳۱, جمعه

اطلاعیه شماره ۹۸۷ نمایندگی اطریش در خصوص مسدود بودن مسیر ترقی برای زنان ایرانی


فقط بجرم زن بودن مسیرترقی و پیشرفت برای زن ایرانی مسدود است. 

و تمام مسیر ها به بیکاری، اعتیاد، شکست های مکرر، تنهایی، فقر، بی هدفی،احساس پوچی ، بی انگیزه گی و … منتهی می گردد، از اینرو آرزوها محدود،خط زندگی کوتاه و خودکشی بهترین گزینه برای انتخاب می گردد. 

زنان ایران خواستار حقوق خویشند ودولت جمهوری اسلامی ایران آنراغرب زده گی عنوان می کند، زیرا برای نیمه دیگر جامعه حقی قائل نیست.

حق زندگی درکنارانتخاب نوع پوشش، تساوی حقوق، مشارکت در امور اجتماعی، کشوری و لشگری، انتخاب شغل، رشته تحصیلی، عدم خشونت، دریافت حقوق مسلوی در برابر کار مساوی و.. ولی “حجاب اجباری”، در سرتاسر ایران یکی از ابتدائی ترین و گسترده ترین نقض حقوقی است که در مورد بانوان ایران اعمال می شود و در مقابل عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور برای برخورد با بدحجابان! حتی در داخل خودرو فرمان صادر میکند.

ایشان طی مصاحبه ای با خبرگزاری تسنیم میفرمایند: “کسانی که اقدام به کشف حجاب در خودرو نمایند، طبق قانون متخلفند و باید ضمن تفهیم تخلف، طبق قانون با آنان برخورد شود. امّا: 

بر اساس داده های مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران طی سالی که گذشت ۱۲زن معترض به وضعیت خود دست به خودسوزی زده اند و آخرین مورد ۱۵ فروردین سال جاری، فوریت‌های پزشکی خوزستان از خودسوزی بانوئی ۶۸ ساله در در کوی نفت اهواز خبر داد که منجر به مرگ او گردید.

طیبه سیاوشی نماینده مجلس از وجود۲هزار کودک بیوه در کشورخبر داده و نسبت به سقط جنین های مکرر برخی از این کودکان ابراز نگرانی می کند، کودکانی ۱۳ یا ۱۴ ساله که هم بیوه هستند و هم سرپرست خانوار، یعنی علاوه بر تامین معیشت خود، کودکانی هم دارند که باید مسئولیتشان را قبول و معیشتشان تامین کنند.

فعال مدنی،گلرخ ابراهیمی ایرایی، به خاطر نوشتن یک داستان که هرگز منتشر نشد به سالها زندان محکوم میشود و از روز چهارم بهمن ۹۶/ ۲۴ ژانویه ۲۰۱۸با ضرب وشتم همراه با دیگر فعال حقوق بشر آتنا دائمی به  زندان قرچک ورامین انتقال یافته و از همان زمان در اعتصاب غذا بسر میبرد، خواستۀ اونه آزادی یا  مرخصی از زندان، بلکه تنها بازگردانده شدن به زندان اوین است، گلرخ ایرانی در پی شصت روز اعتصاب غذا در زندان قرچک ورامین، به کما رفته و به بیمارستان منتقل میشود. وی تا کنون بیش از۲۰ کیلو از وزن خود را از دست داده و پیش از آن نیز چند بار دچار مشکل سلامتی شده بود. گلرخ ایرایی همسر آرش صادقی است که او نیز زندانی است

زن ایرانی نه تنها بدون حمایت قانونی پیوسته مورد انواع خشونت های جسمی، روحی، روانی و فیزیکی توسط افراد خانواده « پدر، برادر، همسر، عمو، دائی…» قرار می گیرد بلکه ماموران و نیروهای امنیتی نیز در بسیاری موارد از خشونت علیه وی دریغ ندارند، بویژه در شهرهای کوچک و روستاهای کشور، از جمله اسیدپاشی، که بیشتر علیه زنان صورت می گیرد، از اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای« ۱۵ زن جوان» در شهر اصفهان گرفته که با S.M.Sهای «روی صورت بدحجابان اسید پاشیده می‌شود» آغاز شد و بعد از ۴ سال مجرمین آن به دلایلی هنوز دستگیر و یا محاکمه نشده اند تا آخرین مورد که هفته جاری روی دختر ۲۴ ساله ای در اتوبان پاسداران شهر تبریز انجام شد. 

تبعیض تا کی؟ ما با استناد به کنوانسیون رفع کلیه اشکال تبعیض علیه زنان، از  مواد ۱، ۲، ۳، ۹، ۱۸ و ۲۰ اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز یاری می گیریم و از جامعه جهانی، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و نهادهای بین المللی فعال در عرصه حقوق زنان می خواهیم برای رسیدگی، کاهش اینگونه اعمال ضد بشری درجمهوری اسلامی ایران و اجرای قوانین بین المللی در ایران تمامی تلاش خود را بکار گرفته اجرای قوانین حقوق بشری را در صدر گفتگوهای خود با دولتمردان ایرانی قرار دهند .

                     

 کانون دفاع ازحقوق بشر در ایران 

  نمایندگی اتریش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر