۱۳۹۷ فروردین ۲۳, پنجشنبه

محرومیت یک زندانی سیاسی در زندان زاهدان از دریافت خدمات پزشکی لازم





یک زندانی سیاسی به نام محمد آذر که به اتهام اقدام علیه امنیت کشور در زندان مرکزی زاهدان نگهداری می‌شود، علیرغم گذشت بیش از سه ماه از ابتلا به عفونت در ناحیه فک و دهان و محرومیت از تغذیه مناسب، کماکان مورد رسیدگی پزشکی قرار نگرفته است. گزارش شده زبان این زندانی سیاسی به صورت کامل زخم بسته است.



به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدعلی آذر زندانی سیاسی محبوس در زندان زاهدان که از بیماری عفونی در ناحیه فک و دهان رنج می‌برد با بی‌توجهی مسئولان زندان روبرو شده و به وضعیت پزشکی وی رسیدگی نمی‌شود.

وضعیت بیماری محمد آذر به شکلی است که اطراف لب و دهانش تاول زده و پمادهای زندان تاثیری بر بهبودی وی نداشته است؛ گزارش شده که زبان وی به صورت کامل زخم بسته است.

این زندانی که در شهر قصر قند به اتهام “اقدام علیه امنیت کشور” بازداشت شده و هم‌اکنون به صورت بلاتکلیف در در بند ۵ زندان مرکزی نگهداری می‌شود مدعی است که در زمان بازجویی در سلول انفرادی تحت شکنجه قرار گرفته است.

آقای آذر معتقد است زمان ابتلای او به این بیماری عفونی مربوط به زمان حضور وی در بازداشتگاه اداره اطلاعات است.

محمدعلی آذر همراه با “علی اصغر امیری” در پرونده‌ای در حال بررسی به اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی و محاربه” به صورت بازداشت موقت در زندان مرکزی زاهدان نگهداری می‌شوند. این دو زندانی سیاسی اتهامات وارده به خود را ناروا خوانده‌اند و معتقدند که برخلاف ادعای ماموران اداره اطلاعات، در زمان بازداشت به هیچ عنوان با هیچ یک از ماموران وزارت اطلاعات درگیری مسلحانه‌ای نداشته‌اند”.

گفته می‌شود “ماموران وزارت اطلاعات همراه با محمد علی آذر و علی اصغر امیری یک شهروند ایرانی و دو شهروند پاکستانی را نیز بازداشت کرده بودند”.

پیش از این یک منبع مطلع از وضعیت پرونده این زندانیان که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با گزارشگر هرانا گفته بود: “آقایان آذر و امیری در درگیری مسلحانه‌ای مشارکت نداشتند ولی همراهانی داشته‌اند که آنها اقدام مسلحانه کردند، این ۵ نفر (۲ تبعه پاکستان و ۳ ایرانی) بعد از خروج از منزل توسط نیروهای امنیتی محاصره و دستگیر می‌شوند، دو تن دیگر از همراهان این افراد که در همان زمان در منزل بودند بعد از اینکه به محاصره درآمدند به تبادل آتش مبادرت کردند که نهایتا کشته شدند و یک نفر از عوامل امنیتی نیز در این درگیری جان باخت؛ با این حال آن ۵ نفر که محمد علی آذر و علی اصغر امیری هم جزو آنها هستند خارج از منزل دستگیر شده در درگیری مسلحانه حضور نداشتند.”

محمد علی آذر متولد سال ۱۳۷۵، پس از انتقال به زندان زاهدان به مدت یک ماه ممنوع‌الملاقات بوده است.


هرانا پیش‌تر در گزارشی به وضعیت بیماری و محرومیت وی از دریافت خدمات درمانی منتشر کرده بود. این زندانی در بهمن‌ماه سال گذشته جهت بازجویی مجدد به اداره اطلاعات این شهر منتقل منتقل شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر