۱۳۹۷ فروردین ۲۱, سه‌شنبه

صورتم را به من برگردانید؛ معصومه، جدیدترین قربانی اسیدپاشی در تبریز

خبرگزاری هرانا – معصومه جلیل پور زن ۲۶ ساله اهل تبریز جدیدترین قربانی اسیدپاشی در تبریز است. ۳۰ ساعت مانده به سال تحویل ۹۷، خواستگار وی که از او جواب رد شنیده بود، رویش اسید پاشید. معصومه یک ماه گذشته را روی تخت بیمارستان گذرانده، صورتش را هنوز ندیده، شبها مدام کابوس آن روز را می بیند و از بقیه می خواهد که صورتش را به او برگردانند.
به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شهروند، در حقم عدالت را اجرا کنید، صورتم را به من برگردانید، هیچ‌کس حال من را نپرسید، هرروز خدا را شکر می‌کردم که چقدر من را زیبا آفریده، او را نمی‌بخشم اما مجازات نمی‌کنم، از مسئولان می‌خواهم صورتم را به من برگردانند و عدالت را اجرا کنند.
بینایی چشم‌های معصومه در این حادثه کم شده و به آنها قرنیه پیوند زده‌اند.
صورت، قسمتی از گردن، گوش، سینه و کمر معصومه در اسیدپاشی از بین رفته است.
برادر معصومه در گفت‌وگو با «شهروند»: بیمارستان برای هرشب بستری، یک‌میلیون تومان می‌خواهد و ما این پول را نداریم که پرداخت کنیم/ در بیمارستان شناسنامه و کارت ملی مادرم را گرو گذاشته‌ایم/ از خیران می‌خواهیم که برای درمان معصومه به او کمک کنند.
نماینده مردم تبریز در گفت و گو با «شهروند»: پرونده «معصومه» را برای حمایت مالی و معنوی پیگیری می کنیم / منتظر ارائه طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در صحن مجلس هستیم.
مینا جعفری، وکیل دادگستری در گفتگو با «شهروند»: تغییر در قوانین مجازات‌انگاری و برخورد با اسیدفروشان، بهترین شیوه مقابله با اسیدپاشی است.
۳۰ ساعت مانده به سال تحویل ۹۷، خواستگار «معصومه جلیل پور» که از او جواب رد شنیده بود، رویش اسید پاشید.
«معصومه جلیل پور»، زن ۲۶ ساله تبریزی، از آن روز تا به حال در بی خبری کامل رسانه ها و مسئولان در بیمارستان سینای تبریز بستری است.
«محمد- ن» مرد جوانی که خواستگار او بود بعد از آنکه شنید معصومه نمیخواهد با او ازدواج کند، اول با قمه دو انگشت او را برید و بعد نشست روی سینه اش و از فاصله نزدیک روی او اسید ریخت.
معصومه یک ماه گذشته را روی تخت بیمارستان گذرانده، صورتش را هنوز ندیده، شبها مدام کابوس آن روز را می بیند و از بقیه می خواهد که صورتش را به او برگردانند.
«معصومه» با حال روحی بسیار بد اما با حوصله پاسخ سوالهای «شهروند» را داد و گفت که دلش نمی آید انسانی را مجازات کند اما هیچگاه «محمد» را نخواهد بخشید. او از روزهایی گفت که وقتی جلوی آیینه خودش را می دیده، خدا را شکر می کرده که چقدر زیبا او را آفریده است.
«معصومه» و خانواده اش ساکن منطقه «منبع» در تبریزند که جزو مناطق فقیرنشین و تقریبا حاشیه ای تبریز است.
برادر «معصومه» هم که یک کارگر ساختمانی است در گفتگو با «شهروند» ماجرا را کامل تعریف می کند و می گوید خانواده او توان پرداخت هزینه های درمان او را ندارند.
برادر او می گوید: “صورت و سینه های معصومه، یک طرف گردن، گوش و پشتش کاملا سوخته است. دکترها می گویند ۱۲ درصد سوختگی درجه چهارم دارد. چشم هایش را در بیمارستان نیکوکاری تبریز عمل کرده و به پیوند قرنیه زده اند”.
به گفته برادر معصومه: “هزینه درمان را ما نداریم که بدهیم. بیمه هزینه را نمی پردازد؛ من یک مادر پیر دارم و خودم هم کارگر ساختمانی ام. برای هر چشمش ۲ میلیون تومان هزینه عملش شده، یعنی روی هم ۴ میلیون تومان شده است. گفته اند بریزید تا عمل کنیم، ما هم پولی نداشتیم و شناسنامه و کارت ملی مادرم را گرو گذاشتیم و چشمهایش را عمل کردیم. بیمارستان سینا هم می گوید برای هر شب بستری در بیمارستان سینا، ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان باید بپردازیم”.
برادر معصومه: دکترها می گویند باید ۴ تا ۵ ماه در بیمارستان بستری باشد. اگر خیرهایی هستند که میخواهند به معصومه کمک کنند ما از آنها میخواهیم برای درمان معصومه به او کمک کنند.
برادر معصومه می گوید «محمد» هر روز از زندان تبریز به او زنگ می زند و آنها را تهدید می کند: «او می گوید من کارهای بزرگتر از این کرده ام و کسی نتوانسته کاری بکند. می گوید زنی را برده به بیابان و با چاقو سینه هایش را بریده است. من تمام مکالمات و تهدیدهای او را ضبط کرده ام و قرار است تحویل پلیس دهم.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر