۱۳۹۶ مهر ۲۵, سه‌شنبه

حکم ۱۰۰ سال زندان برای قاچاق ۸۰۰ دختر


۲۵/مهرماه /۱۳۹۶
خبرگزاری هرانا – شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، متهمان یک باند بزرگ قاچاق دختران که متهم به قاچاق بیش از ۸۰۰ دختر بودند را مجموعاً به تحمل ۱۰۰ سال حبس محکوم کرد.
به گزارش هرانا به نقل از تسنیم، عوامل یک باند بزرگ قاچاق دختران که اقدام به قاچاق بیش از ۸۰۰ دختر کرده بود، چندی پیش با اقدام نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، دستگیر و برای متهمان آن، در دادسرای جرایم رایانه‌ای پرونده قضایی تشکیل شد.
عوامل باند با استفاده از بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، اقدام به شناسایی دختران و اغفال آنها می‌کردند که نهایتاً پس از تکمیل تحقیقات، برای ۱۰ نفر از متهمان کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی ارسال شد.
در کیفرخواست صادره از سوی دادسرا، مشارکت در راه‌اندازی خانه فساد، قاچاق انسان و قوّادی برای متهمان این پرونده نظر گرفته شده بود.
نهایتاً قاضی صلواتی پس از برگزاری جلسات محاکمه، هر کدام از متهمان این پرونده را به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم کرد و پرونده با اعتراض متهمان به حکم صادره، به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شد.
جلسه دادگاه تجدیدنظر هم چند روز پیش برگزار شد اما هنوز حکم قطعی و نهایی درباره متهمان این پرونده صادر نشده است.
سرشبکه این باند بزرگ قاچاق دختران متواری است و برای وی پرونده جداگانه‌ای تشکیل شده است.
مطابق گزارش پلیس امنیت ملی فرماندهی تهران بزرگ و هم‌چنین تحقیقات گزارش شده مرکز امور زنان و کمیته سازمان دفاع از قربانیان خشونت در سال ۱۳۸۲، قاچاق زنان و دختران استانهای مرزی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، پاکستان، افغانستان و حتی به کشورهای اروپایی گسترش یافته است. قاچاقچیان قربانیان خود را از کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان به ایران منتقل و بعداً آنها را به اروپا می‌فرستند. در سال ۱۳۸۲ تعداد باندهای قاچاق که در استان آذربایجان غربی کشف و خنثی شدند به ۲۰۰ مورد رسید. اخبار نشان می‌دهد ایران یک معبر و مبدأ ترانزیت قاچاق انسان است ولی مسؤلین دولت ایران بدلایل سیاسی و امنیتی از ارائه آمار دقیق خودداری می‌کنند.
دراین مورد علی صادقی رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی دولت ایران در دیماه ۱۳۹۲ اعتراف و تأیید کرد که دختران ایرانی به کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس قاچاق می‌شوند. همزمان اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی کل کشور گفت: مقصد اصلی قاچاق انسان از ایران، کشورهای اروپایی، استرالیا و کانادا می‌باشد. از طرف دیگر هرساله در ایران وضعیت کودکان‌کار بدتر و سن فحشا پائین‌تر می‌آید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر