۱۳۹۶ اسفند ۱۰, پنجشنبه

تداوم اعتصاب غذای گلرخ ایرایی







اعتصاب غذای گلرخ ایرایی در زندان قرچک پس از گذشت ۲۸ روزهمچنان ادامه دارد و مسئولان تا کنون برای رسیدگی به خواسته ویاقدامی نکردهاند.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، گلرخ ایرایی از ۱۴ بهمن ماه دراعتراض به انتقال غیرقانونیاش به زندان قرچک ورامین دست بهاعتصاب غذا زده است و اکنون پس از ۲۸ روز در وضعیت وخیمی به سرمیبرد.
این زندانی سیاسی در طی این مدت شش روز در اعتصاب خشک به سر برده و وزن او ۱۰ کیلوگرم کاهشپیدا کرده است با این حال مسولان زندان اوین از رسیدگی به درخواست وی که انتقال به اوین استخودداری میکنند.
گلرخ ایرایی به همراه آتنا دائمی چهارم بهمنماه برای بازجویی به بند دوالف سپاه اوین منتقل و به دلیلخودداری پاسخگویی به بازجویی همراه ضرب و شتم به زندان قرچک ورامین تبعید شدند.
گفته میشود که در بند دوالف پنج مرد با اسلحه آنان را مورد ضرب و شتم قرار دادهاند.
برای این دو زندانی سیاسی اخیراً در زندان پرونده جدیدی مفتوح شده است و در تاریخ ۲۷دیماه برایچهارمین بار به دادسرا احضار شده بودند.
گلرخ ایرایی، متولد ۱۳۵۹ نخستین بار در تاریخ ۱۵ شهریورماه به همراه آرش صادقی، همسرش بازداشتو به دو اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام محکوم به شش سال حبس شده استطبق گفتهآرش صادقی، در روز دادگاه گلرخ ایرایی در بیمارستان بستری بوده و مدارک پزشکی او را وکیلش، خانمزهرا مینویی، به دادگاه تحویل میدهد اما قاضی صلواتی بدون توجه به عدم حضور او و شنیدن دفاعیاتشحکم شش سال حبس را برای او غیابی صادر کرد و دادگاه تجدیدنظر هم این حکم را عیناً تائید کرد.
این فعال حقوق بشر در سوم آبان ماه ۹۵ بدون دریافت احضاریه کتبی از سوی نیروهای امنیتی سپاهدستگیر و به زندان اوین منتقل شد.
پیشتر خانم ایرایی خواستار بازبینی حکم خود و همسرش شده بود، در خصوص اتهامات خود که مبنایصدور شش سال حکم زندان بوده است گفت:‌ «وقتی برای تفتیش به خانه ما رفتند یکسری سررسیدحاوی دستنوشتههای من بود که از خانه ما بردندیکسری داستان و شعر بود که هیچ کجا انتشار ندادهبودم نه در فضای مجازی و نه در هیچ محفلی خواندهنشده بودبرمبنای این دستنوشتهها و همچنینیکسری از پستهای فیسبوکیام که در حمایت از شاهین نجفی بوده به من اتهام توهین به مقدساتزدند و ۵ سال حکم دادندیک سال هم بابت تبلیغ علیه نظام که به ارتباط با خانوادههای کشتهشدگان وخانوادههای زندانیان استناد کردندحتی تماسهای تلفنی هم برایشان خیلی مهم بودیکسری عکس وویدئو از خودم داشتم از تجمعات ۸۸ که هیچ کجا منتشرنشده بود و من حتی در فیسبوک خودم همنگذاشته بودم اما استناد کردند به مجموع اینها و به من اتهام تبلیغ علیه نظام و حکم یک سال دادنددردادگاه تجدیدنظر، آقای رئیسیان، وکیل ما از سایت رسمی آقای خامنهای استفتای ایشان را پرینت گرفتهبودند و ارائه دادند که آقای خامنهای گفته بوده اگر اهانتی به مقدسات در فضای شخصی و در خفا اتفاقبیفتد و عمومی نباشد به حالت مجرمیت نمیتواند دربیاید و ازلحاظ قانونی اهانت تلقی نمیشوداماباوجوداینکه وکیل من برگه را روی پرونده من گذاشتند اما بازهم اشد مجازات را برای اهانت به مقدسات بهمن دادند و حکم عیناً در دادگاه تجدیدنظر تائید شد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر